Sunday 2 August 2009

Scholarship for my Master

ALHAMDULILLAH....Akhirnya, aku berjaya mendapat tawaran tajaan Biasiswa National Science Fellowship (NSF) tuk master aku. Rasa bersyukur sangat sb Allah telah mempermudahkan urusan berkaitan scholar aku ni and also berkat doa dari seorang mak..Thanx mak.. After abeh master, aku akan terikat dgn sektor kerajaan selama mane MOSTI dh taja aku. Biasa la tu, mane de mende free skang ni..hehhe..ni aku nk share sket pasal pejalanan mase yg aku kene tempuh tuk trima NSF ni.

14 Mac 2009
Aku daftar name dalam website NSF. Dh mula isi form die secara online. Banyak sey aku kene isi. After submit ke MOSTI, supervisor master aku pulak kene jawab macam2 soklan MOSTI. Seb bek aku sempat anta before the end of March. Kalo x kene tunggu bulan 6 baru MOSTI uruskan application aku.

30 April 2009

Dapat email kene g tebiu.

6 May 2009
Hari ni aku di intebiu kat Putrajaya. Alhamdulillah sb aku de member yg kene g tebiu sama tarikh n sesi dgn aku. Tambah pulak, aku x yah pening2 nk pk cmne nk g Putrajaya tu sb abg member aku ni sudi nk tlg hantar kami pagi tu. And bersyukur juga sb panel tebiu aku tu x soal banyak pasal projek aku. Diorg banyak tanya pasal matlamat aku amik master je. And tempoh aku dlm bilik tebiu tu pun x lame dlm 15 minit kot..ke kurang dr tu hehhe..n time tu x harap pape pun sb aku tgk org lain yg kene tebiu more than 15 min. Ape2 pun aku dh setelkan tebiu ni.

15 Jun 2009
Today, aku dapat satu email dr MOSTI yg menyatakan aku berjaya menerima biasiawa tu. Alhamdulillah sekali lagi sb aku mmg xletak harapan tuk dpat pun sb nye, ade ramai calon lain yg seklaster dgn aku..Ni la yg dinamakn rezeki.

26 Jun 2009

Aku dijemput oleh MOSTI tuk ke Majlis Penganugerahan Hadiah Biasiswa National Science Fellowship (Nsf) Bil. 1 Tahun 2009 Kementerian Sains, Teknologi Dan Inovasi kat UNITEN. Mase dpt jemputan dulu, tu aku penin pale cm ne nk pi sane sb nye aku xdak transport. Last2 aku dpat juga transport free sb nye, aku igt nk tye CGS tuk apply kete UMP then tau2 je ade staf CGS yg kene pergi gak..maka aku dgn lega nye menumpang la kete staf tu hehhe..pergi balik transport tersedia..Alhamdulillah. Majlis tu dibuat sempena nk beri taklimat n nk beri surat tawaran biasiswa kepada student yg beraya.

10 Julai 2009

Ni tarikh akhir aku kene submit reply form tuk terima biasiswa tu. Alhamdulillah semua nye dh setel n now aku kene tunggu surat perjanjian n duit masuk je hehhee

No comments: